Ćwicz mięśnie Kegla

informacje

Autor: Magdalena Połowińczak

Data modyfikacji: 23.01.2011

Źródła:

  1. Szybilska-Fiedorowicz I., „Aktywna ciąża dla bystrzaków”, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008
  2. Murkoff H., Eisenberg A., Hathaway S., „W oczekiwaniu na dziecko”, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2007

dodano: 23.01.2011

Wyćwiczone mięśnie Kegla mają szczególne znaczenie nie tylko dla kobiet spodziewających się dziecka, ale także dla tych, które chcą czerpać więcej przyjemności i satysfakcji z życia seksualnego. Podpowiadamy, jak o nie zadbać.

Ćwicz mięśnie Kegla

Dlaczego warto ćwiczyć?

Mięśnie Kegla ćwiczyły już niektóre społeczności Dalekiego Wschodu. Szczególne młode dziewczęta były namawiane przez swoje matki do regularnego dbania o kondycję tych partii mięśni. Dzięki aktywności mięśnia łonowo-guzicznego polepsza się znacząco jakość współżycia seksualnego. Ponadto jest to dobre przygotowanie do porodu. Wyćwiczone mięśnie Kegla sprawiają, że sam akt porodu przebiega sprawniej i jest mniej bolesny, a po porodzie kobieta szybciej dochodzi do formy. Gimnastyka przynosi też korzyści osobom w podeszłym wieku, bowiem zmniejsza ryzyko wystąpienia uciążliwej dolegliwości, jaką jest nietrzymanie moczu.

Gdzie znajdują się mięśnie Kegla?

Aby zlokalizować mięśnie Kegla, należy zatrzymać strumień moczu podczas jego oddawania. Jeśli uda ci się wykonać to zadanie, znaczy, że mięśnie te zadziałały prawidłowo. Pamiętaj jednak, że zatrzymywanie moczu jest tylko próbą zlokalizowania, gdzie znajdują się te partie mięśni. Urolodzy odradzają częstego powtarzania tego zabiegu, ponieważ zatrzymany strumień moczu utrudnia całkowite opróżnienie pęcherza, w konsekwencji czego może dojść do zapalenia dróg moczowych.

Innym sposobem zlokalizowania mięśni Kegla jest włożenie do pochwy dwóch palców. Spróbuj napiąć mięśnie, aż poczujesz jak zaciskają się wokół palców. Im dłużej będziesz ćwiczyć, tym silniej będą się mięśnie zaciskać .

Jak ćwiczyć?

  • Połóż się na podłodze, zegnij kolana, ręce ułóż wzdłuż tułowia. W tej pozycji napinaj mięśnie Kegla. Utrzymuj mięśnie w napięciu przez około 10 sekund, po czym powoli je rozluźniaj. Odpocznij chwilę i powtarzaj ćwiczenie przez około 10 minut. Następnie ćwicz, licząc do dziesięciu i wykonuj szybkie napinania i rozluźniania, w rytmie liczenia.
  • Możesz też ćwiczyć w każdej innej pozycji, np. siedząc w autobusie, jadąc samochodem, czekając w kolejce. Wielkim plusem ćwiczeń, jest fakt, że czynność ta jest zupełnie niewidoczna dla innych. Dzięki temu możesz wzmacniać swoje mięśnie w dowolnej chwili i miejscu.
  • Ćwiczenia powinno się wykonywać 3 razy dziennie po około 5-10 minut.

Pamiętaj!

Podczas wykonywania ćwiczeń nie powinnaś napinać mięśni brzucha. Prawidłowo wykonana gimnastyka uaktywnia tylko mięśnie Kegla.

Polecane artykuły

Zobacz podobne artykuły: